Ingyenes kiszállítás 40.000 Ft-tól ♡ akár másnapra

Az online vásárlás varázsa – minden rendelés egy mini karácsony

Az utóbbi években egyre nagyobb teret nyert az online vásárlás. Eltűntek az ország specifikus boltok, már nincsenek határok, minden valamire kellő cég rendelkezik webshoppal és kis szerencsével Magyarországra is szállítanak. A covid okozta karanténok pedig még jobban elmozdítottak minket az online vásárlás irányába. Aki korábban nem volt egy rendelős fajta, az is elkezdett online vásárolgatni a bezártság alatt. Magam mesterfokra fejlesztettem az webes fogyasztói szokásaimat, kitanultam minden csínját-bínját. Megszerettem az online tér adta fogyasztói szabadságot, gyermeki türelmetlenséggel várom a csomagjaimat. Ebben a posztban pontokba szedtem, hogy miért jó online vásárolni és milyen trükkök és tippek vannak, amivel garantált a biztonságos és sikeres webes rendelés.

Szeretném leszögezni, hogy szeretek online és offline is vásárolni. Mindkettőnek ismerem az előnyeit és hátrányait. Vannak szabályok, amiket mindig betartok. talán ezért sem szoktam belefutni olyan rendelésekbe, amik bosszúságot okoznak. Ezeket fogom most megosztani veletek. Jó még tudni, hogy nem csak mi, vásárlók fejlődtünk, a webshopok is igyekeznek felnőni a feladathoz és egyre többet tesznek azért, hogy a vásárló kényelmesen tudjon otthonról is válogatni és mielőbb megkapja a csomagját. Vegyük észre a jó webshopokat, és a bejáratott helyeket ne hagyjuk ott csak azért, mert máshol pár forinttal olcsóbban adják a terméket.

➣ csomagot kapni jó – valójában számomra nem a válogatás, a termék keresése és kiválasztása, hanem a csomag érkezése jelenti az online vásárlásban az élményt. Gyermekkori emlékeket idéz az érzés, a várakozás, a türelmetlenség, amellyel feltéphetjük a csomagolást, miközben jól esik az izgalom és vágyakozás, hogy elég jók lesznek-e a rendelt termékek. Legutóbb kislány koromban vártam ennyire a „postást”, akkor több barátnőmmel leveleztem szerte a világban és e-mail híján a kézzel írott levelek fordultak a kontinensek között. Hasonló érzés ez is. Az online rendelés után érkező csomag minden alkalommal egy mini karácsony. Vigyázzatok, függést okozhat.

➣ időt spórolok – online vásárolni időtakarékos dolog. Nincs utazási idő, nincs sorban állas, kevesebb a mélázgatás, gyorsabb az egyész folyamat. Aki könnyen tud dönteni, annak biztosan időtakarékos megoldás. Kényelmes, biztonságos – vírus szempontból mindenképpen, és egy újfajta döntési, válogatási szokást hozhat az életedbe, amivel időt takarítasz meg.

➣ olcsóbb – Budapesten bárhova is indulok vásárolni, annak költsége van. Az utazás pénzbe kerül, a parkolásról ne is beszéljünk. Ha ezt a kettőt megspórolom (no meg az előző pontban említett időt), máris jobban jártam, még akkor is, ha a csomagon van szállítási költség.

➣ otthoni próbafülke – ruha rendelésnél a legjobban azt szeretem, hogy az otthoni tükröm előtt tudok próbálni, vagyis a próbafülkét hazaköltöztettem. Ez több okból is fontos. Először is az otthoni tükröm adja a valós képet magamról, abban látom magadat a legtöbbet, ebben a környezetben fog tudni a legjobban dönteni. Másrészt anélkül tudom kikérni a családom véleményét, hogy végig csináljak velük egy shoppingolást, amiről mind tudjuk, mindenkinek a legjobb megoldás. Ami itt még fontos, a döntésemben sokat nyom majd, hogy milyen hangulatban vagyok a próba során. Otthon van lehetőségem megválasztani, hogy mikor próbálom fel a ruhákat, van időm dönteni, össze tudom próbálgatni a ruhatáram egyéb darabjaival. Vagyis sokkal nagyobb biztonsággal fogok olyan ruhákat beköltöztetni a gardróbomba, amiket hosszú ideig fogok szeretni, az impluzus vásárlásokból felhalmozott felesleges cuccokat pedig elfelejthetem.

➣ nagyobb választék – általában az online tér bármennyi terméket elbír, így a webshopokban nagyobb a választék, mint a boltokban.

➣ nincs időkorlát – online bármikor tudok vásárolni, nem vagyok nyitvatartási időkhöz kötve, illetve kedvemre időzhetek 1-1 tétel kiválasztásában. Én esténként szoktam rendelni.

➣ a színek varázsa – a színekről nehéz beszélni, sőt, a színeket mindenki másképp látja. Ezt tovább módosítja a képernyő, amin nézed a terméket. Ha valami nagyon tetszik, de bizonytan vagyok, hogy fog-e tetszeni a szín, ha tudok, rögtön két színt is berendelek. Általában életben sokkal jobban mutatnak a színek, mint a fotón, de ebben sosem lehetsz biztos, igy ez tartogathat meglepetést.

➣ a futár a barátom - a gyakori rendelések velejárója, hogy jól ismerem a futárokat, mint ahogy ők is engem. Szerencsére sok futárcégnél állandó srácok dolgoznak, akik örömmel fogadnak 1-1 házi sütit, egy kis kerekítést az utánvét összegéből, de a kedves mosolynak is örülnek. Összeszokott párosokká fejlődtünk, azt is tudják, hogy mi a forgatókönyv, ha nem találnak otthon, így biztos mindig időben megkapom a rendelést.

➣ nem az ár számít – a határtalan online tér hihetetlen árversenyt generál. És miközben sokszor azt látni, hogy a webshopok azt gondolják, hogy csak az ár számít, én inkább a gyors szállításra szavazok. A gyors szállítás általában azt is jelenti, hogy magyar cég van mögötte és itthoni raktárból dolgozik. Jóval szívesebben költöm a pénzemet magyar vállalkozásnál, mint a giga onlinereknél. És még egy fontos tudnivaló: a túl olcsó mindig gyanús. Olyan helyről sosem rendelek, ami feltűnően olcsón kínálja a termékeit.

➣ gyors szállítás – a fentiek alapján számomra egy webáruház minőségét az határozza meg, hogy mennyire gyorsan reagál és a terméket milyen hamar szállítja házhoz. Nincs időm várni. Ahol 3 napnál több szállítási időt ígér, az vagy azért van, mert távolról érkezik a termék, vagy mert nincs raktáron és be kell még szerezni a nagykerből. Köszi, nem.

➣ szállítási költség - engem nem zavar a szállítási költség. Több okból sem, de talán a legracionálisabb érvem az szokott lenni, hogy ha én ülnék autóba, mennék el a boltba, fizetnék parkolást, máris összejön az a költség, amennyiért egy futár elhozza házhoz a terméket. Vagyis, ha reális a szállítási költség, akkor én gondolkodás nélkül kifizetem.

➣ visszaküldés, nem gond – Minden rendelésem előtt tájékozódok, hogy milyen visszaküldési lehetőségek vannak. Ha azok nem felelnek meg az elképzeléseimnek, akkor onnan nem rendelek. Leginkább ruhák vásárlásnál nehéz a méretet, a színt és az anyagot belőni, hiszen ahány márka, annyi méretezés, ahány monitor, annyi szín és egy anyag összetételből még nem tudjuk, hogy az milyen tapintású, milyen esésű és milyen érzés viselni. Egyik bevált trükköm, hogy ha bizonytalan vagyok a méretben, rendelek 2 méretet is, amiből az egyiket tuti vissza fogom küldeni, a másikat meg jó eséllyel meg fogom tartani. Ugyanez van a színekkel is. Ha bizonytalan vagyok, rögtön két színt is választok. Az anyag a legnagyobb lutri, erre még nincs jó tippem.

➣ a biztonság az első – nem kellhet semmi annyira, hogy kétes vagy bizonytalan webáruházból rendeljek. Ha valahonnan először rendelek, utánvéttel kérem a csomagot, még akkor is, ha az drágább. Így biztosan nem futhatok bele egy kamu shop-ba. Egyébként nagyon szigorú vagyok a webáruházak megválogatásában. Szerencsére jó szemem van ahhoz, hogy kiszúrjam a megbízhatatlan online boltokat, Nem kell túl nagy körültekintés amúgy, pár alapszabály betartásával biztonságosan lehet vásárolni. Elsőszámú szabályom, hogy csak magyarországi címmel rendelkező cégektől rendelek (támogassuk a hazai cégeket elv alapján). A nagy onlinereket és a távolkeleti replika gyanús forrásokat elvből kerülöm. Mindig megnézem, hogy van-e fizikai bolt vagy ügyfélszolgálat, amelynek van rendes címe és telefonszáma és nem csak egy e-mail van megadva. Az első rendelést utánvéttel kérni, így nincs kockázat és mindig utánaolvasok a visszaküldési feltételeknek. Ahol erről nincs egyértelmű info, az gyanús. Tudtad, hogy a nagy külföldi onliner-ek ugyan megbízható webshopok, mégis sokszor küldenek replikákat a luxus termékeikből. Ez az emberi hiba (vagy csalás), amit a webshop üzemeltetők egyszerűen nem vesznek észre. Sajnos egyre gyakrabban előfordul. Nem árulom el a módszereiket.

➣ tiltólistás – nálam a távolkeleti webáruházak biztosan no go-k. Hiába olcsó, hiába ingyenes a szállítás, a minőség a legtöbb esetben silány, a fotó és a termék nagyon távol vannak egymástól, mint ahogy a termék is tőlünk. Konkrétan kontinensekre. Nagy és költséges utat tesznek meg ezek a csomagok, mire ideérnek. És lehet, hogy nem kell érte sokat fizetni, de ezzel erősen terheljük a környezetünket és az áruforgalmat, miközben a termék rövid élet után hamar a személtdombon végzi. Egyszerűen nem éri meg. Számos távolkeleti nagy onliner kezdi Európába befészkelni magát, helyi raktárakat nyitnak, onnan szolgálják ki a vevőiket. Ezeknél a minőség továbbra is gyér és gyakran csalódást okoznak a vevőiknek. Határozottan nem ajánlom. Gyakran előfordul, hogy rosszul fordított, magyartalan szövegű shop-ok, ami igazi árulkodó jel arra, hogy valami nem oké. És habár bizalmat építhet egy európai székhely, a termék továbbra is egy gyenge hamisítvány.

➣ vám – Angliából és az USA-ból is csak vámmal terhelt árut engednek be Magyarországra. Nekem ez olyan szempont, ami biztosan kizáró ok. Nem csak az áfa és vámmal járó plusz költség, de a hozzátartozó adminisztráció is visszatart.

➣ vigyázok a rendelt termékekre – ruha esetén úgy kell bánni a termékekkel az otthoni próbafülkében is, mintha a boltban próbálnám fel a ruhadarabot. A webshopok nem ruhakölcsönzők, szóval nem szabad hordani, kimosni és a cimkéktől megfosztani a ruhákat. Ilyenkor mindig arra gondolj, hogy mi lenne, ha olyan ruhát kapnál kézhez, amit más már hordott (fújj) (vagyis hordta, visszaküldte, te pedig megkaptad újként).

➣ terápiás online shopping – amikor nem akarok vásárolni, csak a válogatás okoz élményt és örömet, akkor csak a kosárba pakolgatom a termékeket és utána ott pihentetem őket. Ilyenkor adok magamnak kis időt, hogy át tudjam gondolni, valóban kell-e annyira, hogy meg is vegyem. Általában nem. 

 

Márkáink

© 2017 b.boom. Minden jog fenntartva. Designed By One Online